Reklamačný poriadok


AUTOMAX  PLUS s.r.o.,
017 01  Považská Bystrica,
Sládkovičova 127/632, 
IČO: 46 569 022
zápis v obchodnom registri OS Trenčín, Odd Sro vl. č. 25999/R
(ďalej len „AUTOMAX PLUS s.r.o.“, alebo „požičiavateľ“) vydáva tento Reklamačný poriadok v súlade s ustanoveniami Občianského zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a v súlade aj s ostatnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Účelom Reklamačného poriadku je informovať spotrebiteľa (ďalej len „zákazník“ alebo „vypožičiavateľ“) o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia zodpovednosti za vady vozidlou  a služieb pri plnení zmluvy o výpôžičke motorového vozidla ( činnosti a prevádzke požičovne motorových vozidiel)  , ďalej aj len ako „reklamácia“, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní náprav.

1./ Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 5 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa uverejnený na webovej stránke požičiavateľa alebo môže byť umiestnený na viditeľnom mieste , dostupnom zákazníkovi v prevádzke požičiavateľa. Takým istým spôsobom sú zverejnené aj   VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY spoločnosti AUTOMAX PLUS s.r.o. k prenájmu (zapožičania vozidla)

2./ Termín „vypožičiavateľ“ označuje spotrebiteľa, ktorým je fyzická osoba alebo právnická osoba, alebo právnickú osobu, ktorá nie je spotrebiteľom ktorá  na základe  zmluvy, bez ohľadu na jej formu, pre osobnú potrebu alebo pre potrebu svojej činnosti objednal u požičiavateľa  určité motorové vozidlo  a/alebo službu spojenú s vypožičaním daného motorového vozidla.

3./Zodpovednosť za vady:

3.1. AUTOMAX PLUS s.r.o. zodpovedá za vady vozidla pri prevzatí vozidla vypožičiavateľom  a za vady , ktoré sa vyskytnú po prevzatí vozidla, ak je nesporné, že vada vznikla pri prevzatí vozidla a vypožičiavateľ takúto vadu ani pri náležitej starostlivosti nemohol pri prevzatí zistiť..
3.2. Vypožičiavateľ je povinný  si vozidlo  pred prevzatím prezrieť s náležitou starostlivosťou.. Požičiavateľ nezodpovedá za vady vozidla, ktoré mohol vypožičiavateľ pri prehliadke zistiť, najmä nezodpovedá za to, ak vypožičiavateľ neskôr bude reklamovať chýbajúce príslušenstvo vozidla alebo mechanické poškodenie vozidla zistiteľné pri prehliadke., to isté platí v prípade namietanej čistoty vozidla alebo prevádzkových náplní vozidla. Požičiavateľ za takéto vady nezodpovedá ani vtedy, ak vypožičiavateľ nevyužil možnosť vykonať prehliadku vozidla.
3.3. Pri použitých vozidlách požičiavateľ nezodpovedá za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením pred predajom., ktoré nebránia riadnemu a bezpečnému používania vozidla.
3.4.Ak vypožičiavateľ riadne a včas bez zbytočného odkladu uplatní voči požičiavateľovi reklamáciu vady, ktorá je nesporná a ktorú nespôsobil vypožičiavateľ ,v takom prípade je povinný požičiavateľ vadu bezodkladne odstrániť, prípadne, ak to dovoľujú prevádzkové podmienky požičiavateľa, poskytne vypožičiavateľovi iné primerané vozidlo, v opačnom prípade účastníci zmluvu ukončia a vzájomné vzťahy vyporiadajú podľa skutkového a právneho stavu ku dňu ukončenia zmluvy.

3.5. Zodpovednosť požičiavateľa sa nevzťahuje najmä na:
– vady a poškodenia vozidla spôsobené prirodzeným alebo mechanickým poškodením vozidla  a jeho komponentov z titulu bežnej prevádzky
– vady a poškodenia vozidla , znečistenie vozidla alebo jeho častí v dôsledku  prevádzky alebo zanedbania údržby zo strany vypožičiavateľa
-vady a poškodenia vozidla spôsobené používaním vozidla vypožičiavateľom v podmienkach, ktoré svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prostredia nezodpovedajú podmienkam, v ktorých sa vozidlo bežne používa;
– vady a poškodenia vozidla spôsobené vypožičiavateľom alebo s jeho vedomím tretími osobami použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom alebo dodávateľom, rovnako ako aj opravou či modifikáciou osobami inými, než osobami autorizovanými výrobcom alebo dodávateľom;;
-vady a poškodenia vozidla, ktoré  vypožičiavateľ spôsobil sám alebo, ktoré boli spôsobené neodbornou opravou alebo inou  montážou na vozidle. Zodpovednosť za také vady a vzniklú škodu nesie vypožičiavateľ, ktorý je povinný vzniklú škodu a ušlý zisk uhradiť požičiavateľovi.
3.6.Vypožičiavateľ zodpovedá za vady, poškodenia, znečistenia a iné znehodnotenia vozidla, ktoré spôsobil sám alebo iné osoby spoluužívajúce vozidlo s ním alebo ich vypožičiavateľ spôsobil nehospodárnym prístupom bez náležitej starostlivosti . Vypožičiavateľ zodpovedá aj za škodu spôsobenú na vozidle inou osobou alebo inou skutočnosťou alebo odcudzením vozidla po dobu platnosti zmluvy resp. dobu užívania vozidla vypožičiavateľom alebo aj neoprávneným užívaním treťou osobou z viny alebo zo súhlasu zo strany vypožičiavateľa. Vypožičiavateľ je povinný požičiavateľovi uhradiť skutočnú škodu a v prípade, že by došlo k nejakému konaniu o zistení škody, o ktorej bude rozhodnuté, že za ňu zodpovedá vypožičiavateľ, tak je tnto povinný požičiavateľovi uhradiť aj ušlý  zisk.

3.7. Vypožičiavateľ je povinný požičiavateľovi zaplatiť aj náhradu za prevádzkové hmoty, ak tieto nedoplní v súlade so zmluvou. Tiež zodpovedá za škodu nedodržaním dohodnutých podmienok požičania napr. z dôvodu oneskoreného vrátenia vozidla, či iných nákladov spojených s vozidlom.

3.8.Požičiavateľ zodpovedá za to, že stav  vozidla v čase odovzdania splňuje všetky zákonné podmienky na riadnu a bezpečnú prevádzku vozidla v cestnej premávke

3.9. Požičivateľ zodpovedá za to, že vozidlo má ku dňu odovzdania uzatvorené a uhradené zákonné poistenie zodpovednosti z prevádzky motorového vozidlo, že má riadne vykonané technickú a emisnú kontrolu, v prípade porušenia týchto povinnosti zodpovedá vypožičiavateľovi za vzniklú škodu.

4./. Uplatnenie zodpovednosti za vady (reklamácia):
4.1. Práva zo zodpovednosti za vady a škodu sa uplatňujú priamo u požičiavateľa v prevádzke na adrese, 017 01  Považská Bystrica, Sládkovičova 127/632 , kde je počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Pri reklamácii je potrebné doložiť doklad o uzavretí zmluvy , ďalej  spôsobom nevzbudzujúcim podozrenie preukázať vznik vady alebo škody. . 

4.2. V prípade reklamácie je požičiavateľ povinný pri uplatnení reklamácie vydať vypožičiavateľovi potvrdenie. Za účelom splnenia tejto  povinnosti osoba, ktorá uplatňuje nároky z vád (t.j. uplatňuje reklamáciu), vyplní spolu s povereným zamestnancom predávajúceho alebo určenej osoby, ktorý vybavuje reklamácie reklamačný protokol, v ktorom presne popíše vadu a spôsob akým sa vada prejavuje a odovzdá vozidlo s prípadným príslušenstvom a dokumentáciou predávajúcemu. V reklamačnom protokole uvedie osoba uplatňujúca reklamáciu kontaktnú adresu (e-mail, telefónne číslo), ktorá bude požičiavateľom vyrozumená o spôsobe vybavenia reklamácie. Požičiavateľ nenesie zodpovednosť za to, že sa na uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslané vyrozumenie doručiť. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie je požičiavateľ povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť vypožičiavateľovi najneskôr do 3 dní  spolu s dokladom o lehote prípadne spôsobe vybavenía reklamácie.

Požičiavateľ je povinný o vybavení ( uznaní alebo neuznaní) reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

5.Spôsob vybavenia reklamácie:

5.1. Vybavením reklamácie sa rozumie: 

-ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného vozidla, výmenou vozidla, vrátením  ceny alebo zľavou z ceny , písomná výzva na prevzatie reklamovaného  plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
5.2. Ak vypožičiavateľ uplatní reklamáciu, požičiavateľ alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinná poučiť vypožičiavateľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu (§ 499 a nasl. Občianskeho zákonníka); na základe rozhodnutia kupujúceho, ktoré z týchto práv vypožičiavateľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v iných prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu , najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie

5.3. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má vypožičiavateľ právo, aby bola takáto vada bezplatne, včas a riadne odstránená.
5.4. Požičiavateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú.
5.5. Ak sa po prijatí reklamácie zistí, že vec má vadu, ktorá je neodstrániteľná, a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má vypožičiavateľ právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť.
5.6. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá ale nebráni riadnemu užívaniu vozidla, ale nie je riadne  splnený účel zmluvy má vypožičiavateľ právo na primeranú zľavu z ceny .
5.7. Ak reklamácia nie je vybavená do 30 dní má vypožičiavateľ tie isté práva ako v bode 5.5.

6./ Požičiavateľ svoje nároky voči vypožičiavateľovi uplatňuje na adrese vypožičiavateľa uvedenej v zmluve a to najneskôr do 3 dní ako mohol dôvod svojho nároku zistiť. Pri uplatnení nároku požičiavateľ je povinný uviesť dôvody, ako sa prejavujú a čo požaduje vrátane lehoty na plnenie. 


7./Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňa ………….. a ruší všetky predchádzajúce ustanovenia a zvyklosti súvisiace s vybavovaním reklamácií  na zapožičanie  vozidla vypožičiavateľom.

Vypracoval a schválil:
Ing. Ján Bednárik, konateľ
V Pov. Bystrici, dňa …………

Telefón +421 902 966 027